Shantykoret - Bergens Skipperforening

Sjøulkenes eget shantykor

Starter «guttekor» i godt voksen alder. Byens ferskeste «guttekor» med en snittalder på rundt 70, har øving i de gamle ærverdige lokalene på Vågsallmenningen. Pensjonert sjøkaptein Alf Østensen hadde i aldri så lang tid ønsket å organisere alle sangstemmene i Skipperforeningen.
Etter å ha fått 16 mannsstemmer sterk til den aller første øvingen, kunne Østensen med glede notere samtlige på plass denne mandagen.

Alle vi som er med, har hatt stor glede av sjantier, både da vi seilte ute og nå i ettertid som pensjonister, forteller Østensen som selv seilte det han kaller «worldwide» som på broen om bord i skipene til rederiet Presthus.
Skikkelig fart i planene for et shantykor ble det først da Østensen fant frem til korpedagog Torbjørn Daleng. Ikke hver dag noen starter kor i denne alderen, sier Daleng.

Har du lyst til å synge i et kor med godt voksne er du velkommen til oss.
For mer informasjon kan du kontakte leder Olav Skintvedt  e-post olavskin@gmail.com og mobil 97062769
Laksevåg eldresenter 2013

Torsdag 21. februar var Bergens Skipperforenings Shanty kor invitert til Laksevåg Eldresenter for å underholde med noen typiske Shanties og andre sanger.

Vi ble veldig godt mottatt og fremmøtte stemte i med refrenger der det var slike, og det hele endte opp med ”Da Capo” Etter applausen å dømme var det hele et vellykket besøk så vel for Shanty Koret som de fremmøtte.

Vedlagt et bilde som viser noen av deltakere og Shanty koret. Alt i alt et hyggelig besøk, og noe som vi gjerne gjentar.